האם הם יטילו את הפצצה?

אחמדינג'אד. האם יפציץ? [צילום: AP]

יש כאן כשל מחשבתי החוזר על עצמו, שמניח כי סולם הערכים של המערב חייב להיות זהה לסולם הערכים של כולם, 'כי זה טבע האדם', נכון? לא נכון! לאנשים בעלי תרבות שונה סולם ערכים שונה
▪  ▪  ▪
אחד הטיעונים של המתנגדים לפעולה צבאית נגד אירן הגרעינית הוא: אנו מדינה קטנה והערבים במדינה יפגעו מפצצת אטום שנזקה אינו נקודתי. לפי הלך מחשבה זה, הערבים הישראלים כמו גם חלק מהארצות השכנות הם 'המגן האנושי' שימנע את הטלת הפצצה עלינו.

באמת?

האם הערבים הישראלים היו 'מגן אנושי' בזמן מתקפת הטילים של חיזבאללה? לא רק שחיזבאללה לא היססו להפציץ את 'אחיהם' הפלשתינים הישראלים, אלא שגם אלו היו מוכנים למות בידי אחיהם כג'הידים.

ישנו כאן הכשל המחשבתי החוזר על עצמו, שמניח כי סולם הערכים של המערב חייב להיות זהה לסולם הערכים של כולם, 'כי זה טבע האדם'

נכון? לא נכון!

לאנשים בעלי תרבות שונה סולם ערכים שונה.

על כשל זה נשען גם הטיעון הנפוץ כי יכולת 'המכה השניה' של ישראל תהווה הרתעה למנהיגי אירן וייווצר 'מאזן אימה' כזה שהיה בין ברית המועצות וארה"ב בזמן המלחמה הקרה, 'כי למוסלמים כמו לכל בני האדם חשובים חיי אדם יותר מפיסת קרקע.'

האמת היא כי התרבות המוסלמית, בשונה מהתרבות המערבית שברית המועצות חלקה עם ארצות הברית, אינה מחשיבה חיי אדם. ההנהגה המוסלמית לא תירתע מלקפח חיי מוסלמים אם בכך תחסל כופרים. המוסלמי עצמו רואה כבוד למות למען מטרה זו.

גם הטיעון שהמוסלמים יירתעו מלהטיל פצצה שתהרוס את ירושלים הקדושה אינו מעוגן במציאות. בתרבות המוסלמית אין אותה יראת כבוד כלפי 'המקומות הקדושים' כמו שיש בתרבות המערבית. המוסלמים אינם מהססים לירות במתפללים במסגד, ואינם מהססים להשתמש במסגד כעמדת ירי. 'האגן הקדוש' – הר הבית, קדוש להם רק כטיעון כדי לדחוק את רגלנו. ירושלים לא מוזכרת בקוראן כמקום קדוש והמוסלמים לעולם לא התייחסו אליה ואל הר הבית ככזה עד שאנו היהודים הגענו.

הכשל המחשבתי הזה אינו מיוחד לבעיה של אירן הגרעינית. כשל זה הוא גם הבסיס לטיעונים שאם מצבם הכלכלי של הפלשתינים יהיה טוב יהיה להם מה להפסיד והם לא ירצו לסכן זאת על-ידי מלחמה. לכן כדאי לשפר את מצבם הכלכלי, המציאות מוכיחה שדווקא עילית האינטליגנציה של הערבים זו המבוססת כלכלית, היא הקיצונית ביותר.

הכשל המחשבתי הזה מועלה גם כטיעון לתמיכה בעצמאות מדינית למדינה פלשתינית (נוספת) שכדאי לעשות 'ויתורים כואבים' עבורה ולתת להם פיסות אדמה הולכות וגדלות.

ניסינו זאת ונוכחנו שוב ושוב שאין לטיעונים אלו שום אחיזה במציאות.

עצמאות לאומית אינה אלא תירוץ נח להסברה בדעת הקהל המערבי, אך המטרה האמיתית היא יצירת אומה – חליפות עולמית המנוהלת לפי חוקי השריעה. מטרה שנקבעה על-ידי מוחמד ואינה מוסתרת אלא בדברי הדוברים הרהוטים של הערבים באנגלית. בקודים של התרבות המוסלמית דוברים אלו אינם 'משקרים' אלא מציגים 'חזות שתקדם את המטרה'. התנהגות לגיטימית ומוסרית בתרבות המוסלמית.

איני יודע אם תקיפה צבאית היא הפתרון למניעת חימושה של אירן בפצצה גרעינית, אך אל תעליבו אותי עם טיעונים מנותקים מהמציאות, שפצצה כזו אינה מהווה איום על ישראל.
תאריך:  04/11/2011

No comments: