אנבל לי - אדגר אלן פה


לפני שנים רבות, בארץ רחוקה,
בממלכה ששכנה לחוף ים גלי.
ממלכה שם גרה עלמה יפה
שאולי הכרתם בשם אנבל-לי.
עלמה יפיפיה שכל עולמה
היה לאהוב, ולהיות אהובה שלי.

אני הייתי ילד, והיא ילדה
בממלכה הזו לחוף ים גלי,
אך אהבנו זה את זו, אהבה עזה-
אני, ואנבל-לי.
אך השרפים חמדו אותה
וממרומים הפרידו בינה לביני.

וזו הסיבה שבאותה תקופה,
בממלכה לחוף ים גלי,
רוח נשבה מענן, וקררה
את אנבל-לי שלי;
אנשי המעלה ממשפחתה
לקחוה איתם הרחק מאיתי,
וטמנו אותה עמוק בקברה
באותה ממלכה, לחוף ים גלי.

המלאכים שלא חוו גם חצי שמחה,
קנאו נוראות בה ובי -
כן! - זו הייתה הסיבה, (כפי שכל אחד ידע,
באותה ממלכה שלחוף ים גלי),
שמענן באותו לילה, הרוח נשבה,
קררה, והרגה את אנבל-לי.

אבל אהבתנו הייתה גדולה וחזקה,
מאלו שהיו מבוגרים מגילה וגילי -
מרבים שעלו עלינו גם בחכמה. -
אך לא המלאכים בשמים מעל
ולא השדים מתחת לים הגלי
יכלו לנתק נשמתי מהנשמה
של העלמה היפה, אנבל-לי;

הירח לא זורח, בלי להביא חלומות
על העלמה היפה, אנבל-לי;
הכוכבים בלילות, הם עיניים נוצצות
של העלמה היפה, אנבל-לי;
כך, כל גאות-לילה, שוכב לצידה
לצד אנבל לי האהובה שלי.







No comments: