השליח

הכול התחיל כאשר המורה לחשבון חילקה את המבחנים של הבחינה של סוף השנה.
עילי אהב חשבון אך לא אהב כל כך את גברת עליזה ברקוביץ המורה לחשבון. גם היא לא אהבה את התלמיד שמביך אותה כל פעם בשעורים עם תיקונים לטעויות שעשתה בחשבוןלצערו הרב היא הייתה גם המחנכת של הכיתה שלוכיתה ג2.
עכשיו היא הלכה לעברו צועדת צעדים קטנים על רגליה השמנות התומכות בגוף מרובע כבדעיניה הכחולות הקרות שיפדו את עילי מעבר למשקפיים בעלי המסגרת השחורה.
היא הושיטה לו את המבחן בחשבון עליו כתבה בדיו אדומה את הספרה בגדולוקצה חיוך שמח-לאיד מבצבץ על שפתיה הדקות.
עילי הביט במבחן שבידוהוא ידע שכל התשובות נכונותכי עילי היה בן של מתמטיקאי עם כישרון מולד לחישוביםאמנם הוא היה יתום מגיל שלוש ולכן לא קיבל שום עזרה בשיעורי הביתכנראה שירש את הכישרון לחשבון מאביו.
עילי היה ילד יוצא דופןשחי חיים יוצאי דופןעד כדי כך יוצא דופן שאפשר לומר עליו שהוא מוזרהילדים האחרים בכיתה אכן אמרו עליו שהוא מוזר ועשו זאת בקולי קולות עם לווי של הצקות וקנטורים שלא הייתם חושבים שהם אפשריים בבית ספר יוקרתי של ילדים מהמעמד הגבוה.
הוריו נהרגו בתאונת דרכים טרגית בה נהג משאית מהכפר הסמוך איבד את השליטה ברכבו פגע במכונית ההורים בעצמה כזו שהיא עלתה באש.
למזלו של עילי זו הייתה הפעם הראשונה שההורים השאירו את עילי הקטן אצל הדודים שגרו באותו רחובמר וגברת קוונדיש שהסכימו לשמור על הילד הקטן בן השלוש באותה הזדמנות נדירה שהוריו נסעו 'לסדר משהו דחוףשטיבו לא התברר אף פעם.
כאשר הגיעה הבשורה המרה הדודיםמר וגברת קוונדיש הסכימו לגדל את עילי בעיקר כדי ליהנות מרכוש ההורים שעבר אליהם כאפוטרופוסים של עילייש לשער שאם היו שואלים את הוריו של עילי הם לא היו בוחרים בקוונדישים כאפוטרופוסים של בנם האהובהקוונדשים היו המשפחה היחידה שנותרה לעיליכיון ששתי משפחות ההורים נספו בשואה ומרת קוונדיש האחות של מרים אמו של עילי הקטן הייתה בת המשפחה היחידה שיכולה הייתה לאמץ אותוהקוונדישים לא עשו זאת ברצוןהם היו זוג מריר שלא היה להם ילד משלהם ואולי בגלל קנאה הם נתקו את הקשרים ולא דיברו במשך 20 שנה עם הוריו של עילי.
עכשיושש שנים מאוחר יותריורם היה כבר כמעט בן 10. ילד עצמאי שהכין את הארוחות שלו בעצמוכיבס את בגדיו והכין את השיעורים בימים הארוכים שהקוונדישים חסרי הילדים שאף פעם לא ראו את עילי כילד שלהםטיילו בארצות רחוקות.
עילי נשאר רוב הזמן בביתקורא ספרים ולא יוצא לשחק במגרש המשחקיםאת שני החברים הטובים שלומשה ותמר פגש בספריה בתחילת השנה של כיתה ג'. מאז שלושת החברים בילו הרבה ביחדמשחקים דמויות מהספרים שקראוהמשחק האהוב ביותר עליהם היה לדמיין שהם 'שלושת המוסקטרים'. כמו המוסקטרים בספרו של אלכסנדר דיומא הם נלחמו עם כוחות הרשע להציל את הטובים.
החברים - 'שלושת המוסקטריםהאלוהצטיינו בדמיון ובידע הרבה יותר מאשר בצחצוח חרבות כמו המוסקטרים המקורייםלכן את המלחמות שלהם עשו עם מגוון כלי נשק דמיוניים שירו על האויבים הדמיוניים.
בכיתה גהם לא היו מקובליםהילדים לעגו וקנטרו אותםוקראו להם 'שלושת החנונים'. יש להודות שמבחינת הידע והמראה שלהם זה היה כנוי מתאים:
תמר מוסקוביץ הייתה יכולה להיחשב לילדה יפה אילולא המשקפים הגדולים והברזלים בשיניים.
משה עבודישחרחר עם עיניים שחורות גדולותהיה נמוך כמעט בראש מעיליבייחוד כאשר השערות של עילי הזדקרו מעלה בגלל שעילי לא טרח להסתרקעילי היה ילד צנוםאולי בגלל שלא אכל ארוחות קבועותונראה כמו בובה מתפרקת עם המשקפיים סדוקים שקשר אותם עם חבל אל מאחורי ראשו כדי שהם לא יפלובעצם עילי היה הילד הכי מוזר בעיני כל התלמידים.
עילי לא כעס על המורהלא התמרמרואפילו לא בכה כמו שילדים אחרים בכיתה גהיו עושים.
הוא פשוט שתק.
המורה עליזה שהשם שלה בכלל לא התאים להכי היא אף פעם לא הייתה עליזהעמדה מולו מביטה אליו למטה: “אתה לא רוצה לדעת למה נכשלת במבחן?”.
עילי לא הספיק לענותכי באותו רגע הוא שמע קול נקישה שהסב את תשומת ליבו לחלון.
מעבר לחלון בחוץ עמד עורב ונקש במקורו בשמשהכאשר הבחין בעילי המביט אליו הוא קיפץ כמו משוגעמסמן בראשו במה שנראה לעילי כאילו הוא מזמין אותו ללכת אחריועילי היה כל כך שקוע בהתנהגות המשונה של העורב שלא שמע את המורה אומרת בקול קשה וארסי: “אם הנוף בחוץ מעניין אותך יותר מאשר לדעת למה נכשלת במבחן אז צא החוצה.”
תמר החברה הכי טובה של עיליהעזה להגן עליו: “עילי יודע חשבון הכי טוב בכיתהאני בטוחה שהתשובות שלו נכונות.”
המורהשכנראה מאד רצתה להסביר למה עילי נכשלפנתה לכל הכיתה ואמרה בקול ארסי: “זו בדיוק הבעיהכל התשובות של עילי היו נכונותאך לא ברור לי איך הוא הגיע לתשובות הנכונות..." אחרי הפסקה דרמטית היא פנתה מצביעה על עילי: "...אלא אם כן הוא העתיק אותן ממישהו אחר.” ובעודה הוגה את המילים האחרונות היא הסתכלה על תמר בכוונה רבה.
הלחיים של תמר האדימו היא הורידה את ראשה ופרצה בבכי.
עילי ניתק את מבטו מהעורב לשמע הבכיהמורה התעלמה מתמר ופקדה על עילי שוב בקול קשה: “עילי צא מהכיתה!”
עילי קם בצייתנות ויצא מהכיתה מבויש.
הוא ידע שהוא לא העתיק וחשב שמורה לחשבון צריכה הייתה להבין שהדרך שלו לפתרון השאלות יותר טובה מהדרך שהמורה הסבירה בכיתהאך הוא היה ילד מופנם ששמר את המחשבות לעצמו.
המורה עליזה המשיכה בקול רגוזמדברת כבר אל הגב של עילי: “תודה לאל שהיום הוא היום האחרון ללימודים ובשנה הבאה לא אלמד אותךאת התעודה שלך נשלח ישירות להורים כדי שלא תוכל להעלים את הציון השלילי בחשבון.” את המשפט האחרון כבר אמרה לדלת שעילי סגר אחריו.
'כן גם אני מודה לאל שלא תלמדי אותי.' חשב עילי לעצמושמח שלפחות בשבילו התחיל החופש הגדול.
לאחר רגע הוא סילק ממוחו את התקרית הלא נעימה: 'כדאי לי לברר מה גורם לעורב להתנהג בצורה משונה כזו.'
עילי הלך לצד האחורי של הכיתה לראות את העורב המוזר.
העורב הבריק בנוצותיו האפורות שגוון זהוב מקרני שמש הצהריים שזור בהן.
הוא קיפץ מהחלון לקרקעומיד מקפץ על שתי רגליו קדימה ממהר לכיוון החורשהכאשר היה כמה מטרים לפני עילי הוא סובב את ראשו אחורה תוך שהוא ממשיך לקפוץ קדימהעינו האחת מביטה בעילי מחליפה צבעים כמו רמזור מקולקל.
עילי חשב כמה שהצוואר של העורבים גמישהוא לא היה מסוגל לתאר את עצמו מסובב את ראשו כךובוודאי שלא יכול ללכת קדימה כאשר הראש שלו מסובב לגמרי לאחור.
לכן עמד שם ידיו בכיסיםמביט על העורב מוקסם ומנסה להבין את התנהגותו המשונה.
העורב עצרכאילו מחכה שעילי ילך אחריולעילי נדמה היה שהעורב אפילו מסמן בראשו כאילו אמר: “בא אחרי”.
עילי שהיה סקרן גדולהלך כמה צעדים קדימההעורב פתח את מקורו ולעילי נדמה היה שהוא כמעט מחייך והמשיך לקפוץ עוד ועודעילי המשיך ללכת אחריו עד לקרחת יער בחורשה ממול לבית הספר.
בקרחת היער ראה עורבים רבים עומדים בחצי גורן ובמרכזעל ענף ערום ונמוך של עץעמד עורב הדור וגדול מכל עורב אחר שראה בימי חייו.

No comments: