נאום תמרקרע

"שיקח אותי הנשר.." מלמל העורב הגדול בשמחה "הם ניצלו והגיעו בדיוק בזמן.” ובזאת זינק לאוויר לפגוש את שני השוליות שלו.
בכמה טפיחות של כנפיו האדירות הגיע אל עילי ותמרקרע שדאו בשארית כוחותיהם אל קרחת היער.
מאחוריו הצטרפה כל הלהקה בקריאות שמחה קולניות. גבוה בשמים עדיין נשמע רחש קריאות תדהמה של הלהקה השחורה בלווי פטפוט נבוך של הלהקות האחרות. להקת העורבנים הצבעוניים מצאו להם זמן לפצוח בשיר שקרערע מנע מהם לשיר בחפזונו לנאום. העורב הגדול לא שמע דבר מכל זאת. הוא היה מרוכז להגיע מהר אל השוליות שלו. כאשר היה מספיק קרוב כדי לשמוע אותם ולאחר שהעיף מבט אל הלהקה שלו עושה להם את הסימן המקובל של 'הגנו עלינו' ומוודא שהם נכנסו למערך הגנה, הוא התפנה לשאול את עילי: “מה קרה?”
“קרערע תפש אותנו בשבי, הצלחנו להשתחרר בעזרת עורקרע.” דיווח עילי בקיצור משמיט את העובדה שהיה זה אותו עורקרע שגרם להם ליפול בשבי, במחשבה שלעורקרע מגיעה הזדמנות שניה.
"אין זמן, הצטרפו ללהקה, אני צריך לנאום כדי לחשוף את הפרצוף האמיתי של קרערע.”
עילי ותמרקרע גלשו לכיוון הלהקה שעכשיו עם סימן 'חיזרו למקומות' של העורב הגדול הם חזרו ותפסו את המקום שלהם בקרחת היער.
העורב הגדול גלש אחריהם מתכונן לדחוק את קרערע ממקומו על ענף הנואמים.
קרערע התאושש במהירות וצעק במלוא גרונו מנסה להתגבר על הרעש מחריש האוזניים של העורבים הנרגשים מהאירועים הדרמטיים: “ הנה הבוגד!” מצביע על העורב הגדול בכנף פרושה "הנה הבוגד שרוצה לחבור לבני האדם השנואים!”
הוא מיהר לסמן ללהקה שלו לתפוס את העורב הגדול אך הלהקה המבולבלת הססה מלהמריא.
העורב הגדול צלל באיום לכיוון קרערע. בזווית העין הוא ראה לתדהמתו את תמרקרע מתנתקת מהלהקה ועפה בכבדות לכיוונו של קרערע, הוא שאל את עצמו מה היא חושבת שהיא עושה. כל העורבים השתתקו מסתכלים בתדהמה בעורב הגדול הצולל לכיוון קרערע ובעורבת הקטנה שעפה בלאוט ונעמדת על ענף מעל קרערע שממשיך לצרוח במלוא גרונו לכיוון הלהקה המשותקת שלו: “תפשו את הבוגד! תפשו את הבוגד! אני אמלוק את צווארו של מי שלא יעוף מיד לתפוס אותו!”
בהפסקה שעשה קרערע כדי לנשום נשמע בברור קולה של רותיקרע: “ סתום את הפה, עכשיו אני אדבר.”
“שאנקר את העורבת קטנה החוצפנית?” שאל אחד משומרי הראש של קרערע שהגיעו במטרה להגן עליו בפני העורב הגדול שצלל מלמעלה.
קרערע השתתק לכמה שניות מביט במבט מעריך על העורבת קטנה העלובה שעמדה מעליו: “לא, תנו לה לדבר. עדיף לנו נאום של עורבת קטנה עלובה וחסרת ניסיון מאשר נאום של העורב הגדול.”
העורב הגדול שינה את כיוון מעופו. גם הוא כנראה החליט לתת לתמרקרע לדבר.
תמרקרע מתנשמת בכבדות פתחה: “ עורבים יקרים אני עורבת צעירה ולא חשובה. לא באתי להגן על העורב הגדול כי אם לספר לכם על משהו שאתם לא יודעים ושלי נודע במקרה. משהו שאולי יעזור לכם להחליט את ההחלטה הנכונה.”
קרערע התפרץ לדבריה: “ אני מכיר אותה היא אולי עורבת קטנה, אך שקרנית גדולה.”
תמרקרע הנהנה בראשה: “ כן קרערע מכיר אותי ואני מכירה אותו, אך לאלו שלא מכירים אותו כמוני אני מציעה לשמוע מה שאני מספרת.... לא באתי לשבח את העורב הגדול, או לגרוע מכבודו של מנהיג הדגול של הלהקה השחורה. באתי לספר את הסיפור המדהים על המסע המופלא שלי ושל חברי ומה שלמדתי ממנו.”
“טוב, עכשיו היא 'לגמרי סטתה מהמסלול הנכון ולא תתפוש את הגרעין' “ מלמל לעצמו קרערע משתמש בביטוי המקובל על העורבים למי שמדבר לא לעניין, מתברך בליבו על שנתן לה לדבר.
תמרקרע עדיין נשמה בכבדות, אך אילצה את עצמה להרים את קולה כדי שישמע גם בשורות האחוריות של העורבים הרבים שהתאספו בקרחת היער: “הייתה סערה. סערה חזקה עם גשם שוטף. היו כל כך הרבה מים שכמעט וטבענו, אני והחבר שלי שהיה בכלוב לידי....” נשמעה אנקת הפתעה 'בכלוב?'
“...כן בכלובים השחורים שם שמו אותנו השובים שלנו. שם עמדנו עם מים עד הצוואר, רועדים מקור כמו שהעורבים מהלהקה השחורה רועדים מפני קרערע.”
“הורידו אותה. היא משקרת חברי הלהקה אוהבים אותי!” נשמעו גרגורי צחוק. עורבים רבים מידי הכירו את קרערע כדי להאמין שמשהו אוהב אותו ולא מפחד ממנו. קרערע המשיך לצעוק: “פקדתי עליכם להוריד אותה, לשסף את הצוואר של השוליה השקרנית של העורב הגדול.” כמה עורבים שחורים התרוממו כדי למלא את הפקודה, אך עורבים רבים חסמו להם את הדרך, בעוד אחרים קוראים: “שקט אנו רוצים לשמוע את הסיפור שיש לעורבה הקטנה לספר.” קרערע קרא אל העורב הגדול: “אתה שותק ומסכים ששוליה שלך תשמיץ את מנהיג להקה מכובדת, בכנס עורבים למול כל העורבים?”
העורב הגדול שתק עומד כמו פסל.
תמרקרע המשיכה: “אין לי שום כוונה להגיד מילה רעה על מנהיג מכובד, אני רק מספרת את הסיפור הקטן שלי ושל חברי. הצלחנו לברוח בעזרת עורב אחר מהלהקה שלנו שאינו כאן, אך מה שראינו ומה שסיפר אותו עורב שנאלץ לחיות זמן רב בלהקה השחורה אינו לכבוד העורבים. ראינו את קרערע עושה מעשים שלא יעשו על ידי עורב המכבד את עצמו וכמובן שקרערע הוא עורב המכבד עצמו וגם מכובד. שמענו איך שיסף את גרונו של גוזל שניסה לקחת גרעין שקרערע חשק בו. ראינו איך הפריד בין עורב ועורבת שחשק לעצמו, אך איני אומרת שקרערע אינו מכובד. ראיתי....”
קרערע הכועס קפץ אל הענף עליו עמדה תמרקרע והפיל אותה במכת כנף מכוונת היטב על ראשה.
עילי התאושש ראשון וחצה בטיסה את המרחק הקצר עד לתמרקרע ששכבה ללא תנועה על הקרקע.
העורב הגדול שעמד עד עתה כמו פסל, התעורר וקפץ על קרערע מפיל אותו על הקרקע ועמד עליו בכל כובדו רגלו על צוואר קרערע: “הנה קבלתם הדגמה איך קרערע מתנהג. הוא פוגע בעורבת רכה חסרת מגן המייצגת אותי ואת הלהקה האפורה כולה....” כל העורבים השתתקו למול הדרמה המתחוללת לפניהם, כולל חברי הלהקה השחורה מבולבלים ולא יודעים מה לעשות כאשר ראו את מנהיגם מוטל מתחת למשקלו של העורב הגדול, חסר אונים.
העורב הגדול המשיך: “אני מציע לגרש את הלהקה השחורה מהכנס ולדון בצעדי עונשין חמורים יותר.”
במילים אלו ירד מגבו של קרערע. קרערע לא איבד דקה המריא לאויר קורא: “ אני עוד אנקום בכם.” אחריו המריאה כל הלהקה השחורה. לרגע הייתה דממה שרק משק הכנפיים והקריאות לנקמה ההולכות ומתרחקות של הלהקה השחורה שברו אותה.

המשך                                                                                 הקודם

No comments: