נאום קרערע
 
העורב הגדול נעמד על ענף העורבים החשובים וסקר את חברי הלהקה העייפים שעמדו במקום שהוקצה להם ברגשות מעורבים של גאווה על שהגיעו וצלחו את המסע הגדול יחד עם עצבות על אלו שלא הצליחו. הוא ידע שהעורבים יקבלו, כמו תמיד, את האבדות כדרך הטבע, אך עכשיו כשרשמי המסע והסערה החזקה שנתקלו בה עודם טריים, יש בהם מידה של אבלות.
בחייו הארוכים מעולם הוא לא נתקל בסערה חזקה כזו. הוא ברך בלבו שקיבל את ההצעות שעיליקרע ותמרקרע הציעו לו. ללא מנוחה בדאייה וחיזוקם בגרעינים שהיו ב 'סלים' שהכינו, לא היו רבים שורדים. בליבו הרגיש מדקרת כאב על ששני העורבים הצעירים המבטיחים האלו לא שרדו את הסערה. הוא סילק ממוחו הרהורים אלו. עכשיו עליו להתכונן לאירועי הכנס ובעיקר לעימות עם הלהקה השחורה וקרערע בראשם. הוא תמה אם האחור שלהם לא נגרם בגלל שהם עדיין אורבים ללהקה האפורה מול הים.
הוא לא היה צריך לחכות הרבה והלהקה השחורה הגיעה בקריאות רמות כהרגלם, ובראשם קרערע. העורבני הצבעוני הנחה אותם למקומם בעץ הענף שמול העץ העתיק שעליו עמדה הלהקה האפורה של העורב הגדול. שתי הלהקות היריבות הביטו אחת בשנייה מעבר לקרחת היער הגדולה המפרידה ביניהן.
השחר עלה מאיר את צמרות העצים באור זהוב. מעל לקרקור עורבים נרגשים נשמעה שריקת העורבנים כאשר הם סבבו מסביב לקרחת היער לוודא שכולם הגיעו.
העורבנים היפים הפגינו מטס אקרובטי וצבעוני.
לפתע המטס הופרע על ידי קריאה רמה של קרערע: “לא באנו הנה להנות מהופעה של עורבנים קטנים, לא באנו הנה להביט בקרקס צבעוני. אנחנו כאן כדי לקבל החלטות גורליות של עורבים גדולים וחזקים. עורבים שהצבע האהוב עליהם נוטה יותר לשחור.”
העורבנים הקטנים הפסיקו את המטס והתקבצו בפחד בשולי החורשה מפנים את השטח לקרערע שהגיע בשתי טפיחות כנף אדירות לענף מרכזי, מסמן שרצונו לדבר אל כל להקות העורבים.
בשקט שהשתרר פתח קרערע: “אנו נמצאים באחד הזמנים הגורליים ביותר לגזע העורבים. עלי  לידע אתכם בסכנה גדולה מצד עורב שהיה מכובד על כולנו. עורב שהיה לי כאח בזמנו של העורב הגדול הקודם שהיה מנהיג דגול לכולנו ואב ומורה גם לי שהייתי שוליה שלו.”
קריאות מחאה מהלהקה האפורה שטבעו בקול מחריש של קריאות עידוד של הלהקה השחורה. קרערע עמד על קצות האצבעות ופרש כנפיו להסות את כולם: “המבוגרים שבניכם זוכרים ודאי כמה גזע האדם התאכזר אלינו העורבים, למעשה כמעט חיסל את הלהקה המפוארת שלנו הלהקה השחורה....”
נשמע רפרוף כנפיים של הסכמה של עורבים מבוגרים בלהקות השונות.
שוב הרים קרערע את כנפיו דורש הקשבה: “נודע לי על מעשה בגידה נגד גזע העורבים... אותו בוגד מקרבנו, עורב שכבדנו והערכנו...” עצר לשנייה ופלט בבוז: "מתכנן שתוף פעולה עם גזע האדם....” הרים קולו בהדגשה: “ ...ולא סתם גזע האדם, הוא מתכנן לשתף פעולה עם אותה קבוצה של גזע האדם האחראית באופן ישיר לפשע הזה נגד גזע העורבים הגאה....”
שוב הפסקה דרמטית. “בוגד חדל אישים שלא יכול אפילו לשמור על העורבים הקרובים אליו ביותר, השוליות שלו עצמו. הבוגד הזה הוא.....” את סופו של המשפט אף אחד לא שמע.
נשמעו רק קריאות רמות מלמעלה, וקריאות הפתעה מלמטה יחד עם משק כנפים אדיר של עורבים רבים המזנקים לאוויר.

המשך                                                                                    הקודם

No comments: